Argumenteren en beïnvloeden voor leidinggevenden

Als je in je werk geregeld moet samenwerken en overleggen of je bent in gesprek met klanten, dan ken je situaties waarin je anderen graag mee wilt hebben of moet krijgen in jouw visie of standpunt. Hoe kun je overtuigen zonder dat het drammerig wordt? Hoe kun je met jouw gedrag de ander beïnvloeden zonder dat het de relatie schaadt? Hoe blijf je integer? Deze training heeft tot doel je overtuigingskracht te vergroten, zodat je anderen in een gesprek effectief en respectvol kun beïnvloeden.

Na afloop van deze training:

  • Kennen de deelnemers de verschillende beïnvloedingsstrategieën
  • Hebben de deelnemers inzicht in hun persoonlijke beïnvloedingsstijl
  • Kunnen de deelnemers anderen enthousiast maken voor hun ideeën
  • Kiezen de deelnemers voor betere argumenten
  • Hebben de deelnemers hun beïnvloedingsvaardigheden aangescherpt
  • Kunnen de deelnemers sturing geven aan lastige gesprekken
  • Kunnen de deelnemers regie krijgen en houden in een gesprek
  • Hebben de deelnemers tools om mensen mee te krijgen en om te gaan met ‘lastige’ mensen

Tijdens de training Argumenteren en beïnvloeden gaan we aan de slag met eigen casussen. De deelnemers stellen leerdoelen waar zij concreet aan werken. In de praktijk en met de acteur krijgen deelnemers de mogelijkheid om te oefenen, te reflecteren en feedback te ontvangen.

Thema’s:

  • Beïnvloedingsstrategieën
  • Beïnvloedingsstijlen
  • Gesprekstechnieken en argumenteren
  • Omgaan met weerstand

De voorgestelde training is 2 dagen met 1 dagdeel acteur. Maximaal 12 deelnemers per groep.
Elke training maken we op maat. De training is interactief en praktijkgericht. Dus; we gaan veel oefenen.

Het praktische karakter van de training bereiken we door:

> casuïstiek uit de dagelijkse praktijk van de medewerkers;
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen in rollenspellen;
> feedback van trainer, acteur en collega’s.