Goede sociale en communicatieve vaardigheden zijn een belangrijke voorwaarde om effectief, professioneel en prettig samen te werken. Communiceren doe je altijd, zowel verbaal als non-verbaal. Hoe communiceer je zelf en welke invloed heeft dat op anderen? Hoe breng je een boodschap goed over en sluit je aan bij jouw gesprekspartner? In deze training leer je (nog) beter communiceren, en daar is altijd winst te behalen!
Na afloop van deze training:
- Hebben de deelnemers meer inzicht in hoe zij zelf en anderen communiceren
- Hebben de deelnemers hun communicatieve vaardigheden verbeterd
- Kunnen de deelnemers beter luisteren en vragen stellen
- Kunnen de deelnemers een gesprek goed structureren
- Zijn de deelnemers beter in staat een boodschap over te brengen
- Weten de deelnemers hoe ze effectief feedback geven en ontvangen
- Hebben de deelnemers de kracht van non-verbale communicatie ervaren
Tijdens de training Basisvaardigheden communicatie maken de deelnemers kennis met een aantal basisbegrippen en krijgen ze inzicht in hun eigen communicatieve vaardigheden. Door middel van praktijkopdrachten en oefeningen in de training krijgen de deelnemers feedback op hun sociale en communicatieve vaardigheden.
Thema’s:
- Basisvaardigheden van communicatie zoals actief luisteren, samenvatten, doorvragen
- Gesprekstechnieken
- Feedback geven en ontvangen
- Non-verbale communicatie
De voorgestelde training is 2 dagen met 1 dagdeel acteur. Maximaal 12 deelnemers per groep.Elke training maken we op maat. De training is interactief en praktijkgericht. Dus; we gaan veel oefenen.
Het praktische karakter van de training bereiken we door:
> casuïstiek uit de dagelijkse praktijk van de medewerkers;
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen in rollenspellen;
> feedback van trainer, acteur en collega’s.