Acquisitie voor professionals

Veel professionals ervaren de combinatie van hun rol van inhoudelijk deskundig adviseur en de rol van verkoper als lastig. Hoe pak je acquisitie aan op een manier die bij je past en waarbij je je prettig voelt? Hoe zorg je ervoor dat je bij de klant je diensten onder de aandacht brengt zonder dat je drammerig en opdringerig overkomt? Deze training biedt tal van persoonlijke tips en handvatten om je rollen als professional en commerciant overtuigend te combineren. Met je eigen praktijkcase oefen je intensief de fasen van het acquisitieproces.

Na afloop van de training:

  • Kennen de deelnemers de structuur van het commerciële/klantgerichte gesprek
  • Kunnen de deelnemers overtuigend verkopen zonder ‘verkoperig’ over te komen
  • Gaan ze effectief om met bezwaren
  • Nemen ze de leiding in het gesprek
  • Herkennen de deelnemers koopsignalen en acteren hierop
  • Kunnen ze effectief een afspraak of product/dienst te verkopen met behulp van een belscript
  • Hebben ze waardevolle klantafspraken

In onze training Acquisitie voor professionals leren en oefenen de deelnemers de structuur en flair van een commercieel klantgesprek. De deelnemers stellen doelen en doen een praktijkopdracht om het geleerde toe te passen.  In de training en van collega’s krijgen ze feedback op (telefoon)gesprekken.  We bespreken de voortgang en deelnemers delen ervaringen en successen.

Thema’s:

  • Hoe verkoop ik zonder ‘verkoperig’ over te komen?
  • Hoe stel ik een belscript op?
  • Hoe communiceer ik overtuigend?
  • Welke gesprekstechnieken kan ik gebruiken?
  • Op welke manier kan ik het gesprek gestructureerd laten verlopen?
  • Hoe neem en houd ik de leiding in het gesprek?
  • Hoe ga ik om met bezwaren?
  • Hoe herken ik koopsignalen en reageer ik hierop?
  • Hoe volg ik mailings en offertes op?
  • Hoe communiceer ik de meerwaarde van ons product/dienst naar de klant?

De voorgestelde training is 2 dagen met 1 dagdeel acteur. Maximaal 12 deelnemers per groep.
Elke training maken we op maat. De training is interactief en praktijkgericht. Dus; we gaan veel oefenen.

Het praktische karakter van de training bereiken we door:

> casuïstiek uit de dagelijkse praktijk van de medewerkers;
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen in rollenspellen;
> feedback van trainer, acteur en collega’s.

Doelgroep

Professionele dienstverleners (MBO+/HBO-WO niveau) van wie naast hun kernwerkzaamheden op het vakgebied ook commerciële acties worden verwacht.