In zakelijk contact is de telefoon nog altijd een belangrijk communicatiemiddel. Telefonisch contact is een visitekaartje dat je afgeeft van de organisatie waar je werkt. Telefonisch contact heeft mogelijkheden en beperkingen: hoe maak je zo goed mogelijk gebruik van deze manier van communiceren?
Na afloop van de training:
- Hebben de deelnemers inzicht in hun eigen manier van telefonisch klantcontact
- Kunnen de deelnemers goed luisteren naar klanten en hen professioneel te woord staan
- Zijn de deelnemers in staat aan te sluiten bij de klant
- Weten de deelnemers bij de klant vertrouwen in hun organisatie te creëren
- Kennen de deelnemers de structuur van het klantgerichte telefoongesprek
- Hebben ze handvatten hoe ze telefonisch contact prettig en effectief kunnen maken
In onze training Klantgericht telefoneren plannen we belronden waarin medewerkers met klanten (inbound en/of outbound) bellen. De trainer geeft feedback op de gesprekken. Tussen de rondes door bespreken we de voortgang en delen de deelnemers ervaringen.
Thema’s:
- Fasen van het telefoongesprek
- Welke gesprekstechnieken kan ik toepassen om de gesprekspartner te binden?
- Hoe vertegenwoordig ik mijn organisatie?
- Wat zijn klanttypen en hoe maak ik hier gebruik van in mijn klantgesprek?
- Hoe neem en houd ik de regie in het telefoongesprek?
- Tips en tricks
De voorgestelde training is 2 dagen met 1 dagdeel acteur. Maximaal 12 deelnemers per groep.
Elke training maken we op maat. De training is interactief en praktijkgericht. Dus; we gaan veel oefenen.
Het praktische karakter van de training bereiken we door:
> casuïstiek uit de dagelijkse praktijk van de medewerkers;
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen in rollenspellen;
> feedback van trainer, acteur en collega’s.