Klantgericht telefoneren

In zakelijk contact is de telefoon nog altijd een belangrijk communicatiemiddel. Telefonisch contact is een visitekaartje dat je afgeeft van de organisatie waar je werkt. Telefonisch contact heeft mogelijkheden en beperkingen: hoe maak je zo goed mogelijk gebruik van deze manier van communiceren?

Na afloop van de training:

  • Hebben de deelnemers inzicht in hun eigen manier van telefonisch klantcontact
  • Kunnen de deelnemers goed luisteren naar klanten en hen professioneel te woord staan
  • Zijn de deelnemers in staat aan te sluiten bij de klant
  • Weten de deelnemers bij de klant vertrouwen in hun organisatie te creëren
  • Kennen de deelnemers de structuur van het klantgerichte telefoongesprek
  • Hebben ze handvatten hoe ze telefonisch contact prettig en effectief kunnen maken

In onze training Klantgericht telefoneren plannen we belronden waarin medewerkers met klanten (inbound en/of outbound) bellen. De trainer geeft feedback op de gesprekken. Tussen de rondes door bespreken we de voortgang en delen de deelnemers ervaringen.

Thema’s:

  • Fasen van het telefoongesprek
  • Welke gesprekstechnieken kan ik toepassen om de gesprekspartner te binden?
  • Hoe vertegenwoordig ik mijn organisatie?
  • Wat zijn klanttypen en hoe maak ik hier gebruik van in mijn klantgesprek?
  • Hoe neem en houd ik de regie in het telefoongesprek?
  • Tips en tricks

De voorgestelde training is 2 dagen met 1 dagdeel acteur. Maximaal 12 deelnemers per groep.
Elke training maken we op maat. De training is interactief en praktijkgericht. Dus; we gaan veel oefenen.

Het praktische karakter van de training bereiken we door:

> casuïstiek uit de dagelijkse praktijk van de medewerkers;
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen in rollenspellen;
> feedback van trainer, acteur en collega’s.