Klantgericht verkopen levert je werk, omzet en winst op voor de lange termijn. En wat je ook wilt verkopen, de behoefte van de klant staat centraal. Als je die in beeld hebt, creëer je draagvlak voor jouw oplossing. Voor telefonische acquisitie geldt dat ook. Het is een vak apart. Hoe zorg je dat de klant wél geïnteresseerd raakt en een afspraak maakt? Dat de klant zelf denkt: ‘Ja, ik wil een afspraak!’ ‘Ja, ik ben goed geholpen!’ ‘Ja, deze medewerker heeft naar me geluisterd!’
Na afloop van de training:
- Hebben de deelnemers hun eigen salespitch die past bij hen en de organisatie die zij vertegenwoordigen
- Kennen de deelnemers de structuur van het commerciële/klantgerichte telefoongesprek
- Hebben ze handvatten hoe ze telefonische acquisitie leuk en effectief kunnen maken
- Hebben ze geleerd hoe ze de klant kunnen ontspannen en beïnvloeden
- Weten ze hoe ze draagvlak kunnen creëren voor hun oplossing (die van de organisatie)
- Zijn ze effectiever en scoren ze meer afspraken
- Hebben ze waardevolle klantafspraken
In onze training Klantgericht telefonisch verkopen plannen we twee ronden waarin medewerkers klanten en/of prospects opbellen. De trainer geeft feedback op de gesprekken. Tussen de rondes door bespreken we de voortgang, delen de deelnemers ervaringen en successen.
Thema’s:
- Fasen van het telefoongesprek
- Welke gesprekstechnieken kan ik toepassen om de (impliciete) behoeften van de klant te ontdekken (de vraag achter de vraag)?
- Belscript/verkoopverhaal. Hoe trigger je de klant?
- Koopsignalen herkennen en verzilveren
- Hoe presenteer ik mijn aanbod overtuigend?
- Wat zijn koopmotieven en hoe gebruik ik deze in mijn klantgesprek?
- Hoe kan ik bezwaren effectief en koninklijk pareren?
- Tips en tricks
De voorgestelde training is 1 dag. Maximaal 12 deelnemers per groep.
Elke training maken we op maat. De training is interactief en praktijkgericht. Dus; we gaan veel oefenen.
Het praktische karakter van de training bereiken we door:
> casuïstiek uit de dagelijkse praktijk van de medewerkers;
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen in rollenspellen;
> feedback van trainer, acteur en collega’s.