Relatiebeheer

Duurzame relaties zijn van essentieel belang voor iedere organisatie of bedrijf. Relatiebeheer speelt daarom een grote rol in veel commerciële functies. Veel professionals zijn zelf verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van hun relaties. In deze training leer je hoe je relatiebeheer vorm geeft. Hoe bouw je winstgevende relaties op en hoe onderhoud je deze? Hoe haal je meer uit bestaande relaties?

Na afloop van deze training:

  • Weten de deelnemers hoe ze betrouwbare en waardevolle relaties opbouwen en onderhouden
  • Halen deelnemers proactief meer uit bestaande relaties
  • Kunnen de deelnemers op een planmatige manier met hun klanten omgaan
  • Zijn persoonlijke en commerciële vaardigheden versterkt
  • Hebben de deelnemers een grotere resultaatgerichtheid
  • Optimaliseren de deelnemers de resultaten bij hun klanten, waarmee ze hogere omzet bereiken, betere winstmarges, trouwere klanten en nieuwe klanten op korte en lange termijn

Tijdens de training gaan we aan de slag met de eigen klanten en prospects. De deelnemers stellen doelen en plannen afspraken met klanten/prospects om het geleerde toe te passen. We bespreken de voortgang en de deelnemers delen ervaringen en successen.

Thema’s:

  • Succesvolle klantrelaties opbouwen en onderhouden
  • Continuïteit en groei in de opdrachtenportefeuille
  • Beïnvloedingsstijlen
  • Commerciële vaardigheden en persoonlijke effectiviteit
  • De balans tussen investeren in strategische klanten en sales resultaat

De voorgestelde training is 1 dag. Maximaal 12 deelnemers per groep.Elke training maken we op maat. De training is interactief en praktijkgericht. Dus; we gaan veel oefenen.

Het praktische karakter van de training bereiken we door:

> casuïstiek uit de dagelijkse praktijk van de medewerkers;
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen in rollenspellen;
> feedback van trainer, acteur en collega’s.