Een pitch is een presentatiewijze van jouw product of dienst, van jouw organisatie en/of van jouzelf. In de huidige markt is het van belang een goede, op de situatie toegesneden, pitch paraat te hebben. Daarbij, en dat is minstens zo belangrijk, moet je de pitch vlot en overtuigend voor het voetlicht kunnen brengen. Of het nu is op een netwerkbijeenkomst, bij een klant of in ieder ander gesprek; heb je een pitch paraat?
Na afloop van deze training:
- Hebben de deelnemers scherp wat de toevoegde waarde is van henzelf of hun product/dienst
- Zijn de deelnemers bekend met de structuur van een pitch en kunnen deze toepassen
- Hebben de deelnemers een eigen pitch die bij hen past en die overtuigend is
- Hebben de deelnemers geoefend met het pitchen van hun eigen aanbod
- Presenteren de deelnemers hun aanbod overtuigend
Ter voorbereiding op de training pitchen krijgen de deelnemers een pitchstructuur en goede en foute voorbeelden aangereikt. Hiermee kunnen zij een eigen pitch maken en insturen. Met de feedback van de trainer scherpen de deelnemers hun pitch aan. In de training wordt uitgebreid geoefend met pitchen, zodanig dat de pitch helemaal eigen is.
Thema’s:
- Een aanbod presenteren
- Structuur van een pitch
- Vaardigheden om te pitchen
- Non-verbale communicatie
De voorgestelde training is 1 dag. Maximaal 12 deelnemers per groep.
Elke training maken we op maat. De training is interactief en praktijkgericht. Dus; we gaan veel oefenen.
Het praktische karakter van de training bereiken we door:
> casuïstiek uit de dagelijkse praktijk van de medewerkers;
> korte praktijktheoretische toelichtingen op de oefenstof;
> veel oefenen in rollenspellen;
> feedback van trainer, acteur en collega’s.